طرح های مهندس هومان فرزاد Hooman Farzad's Ideas

ایجاد و احیای دریاچه های داخل ایران از ایده های مهندس فرزاد است .تمامی حقوق ناشی از وبلاگ متعلق به آقای مهندس فرزاد است.

طرح های مهندس هومان فرزاد Hooman Farzad's Ideas

ایجاد و احیای دریاچه های داخل ایران از ایده های مهندس فرزاد است .تمامی حقوق ناشی از وبلاگ متعلق به آقای مهندس فرزاد است.

آشنایی من با ایده های مهندس فرزاد

در اوایل انتصاب ایشان ، یکروز در معیت استاندار برای سرکشی به طرح انتقال آب چشمه روزیه

سمنان به مناطق شمالی سمنان رفته بودیم ، و هنگامی که ایشان شرایط آب و هوایی مناطق شمالی

سمنان را که در محدوده آبریز استان مازندران واقع است دیدند ، با حالت تاسف از وضعیت آب و هوای

سمنان یاد کرده و پرسیدند آیا نمی شود با انتقال بخشی از آب دریای خزر به کویر سمنان موجبات

آبادانی این مناطق را فراهم کنیم ؟

من که تا آنروز به این مطلب با جدیت فکر نکرده بودم ، قول دادم تا بررسی هایی را در اینمورد انجام دهم .

نتیجه بررسی های من که با عقل ابتدایی خودم و مشورت با تعدادی از کارشناسان دور و بر خودم انجام

شد ، یک گزارش بسیار مقدماتی در حدود ۱۰ صفحه بود که در آن گزارش امکان انتقال بخشی از آب

دریای خزر به کویر چاه جام دامغان بررسی شده بود .

مرکز تحقیقات کویری و بیابانی ، یکی از موسسات وابسته به دانشگاه تهران است ، که در استان سمنان نیز

 

دارای یک دفتر بسیار کوچک از نظر کمیت و بزرگ از نظر کیفیت بود که آقای مهندس عنایت الله رنجبر

 

کارشناس بسیار ارزنده و مطلع بعنوان مسئول آن مرکز خدمت می کرد .

 

ایشان در عین کوچکی دفتری که در فضای بسیار باطراوت و سبز پارک سوکان تشکیل داده بود ، دارای

 

آرشیو خیلی عالی و غنی کتابخانه ای و هرباریوم ایران بودند .

 

به جرئت میتوانم بگویم ، وی که یکی از مهندسین خوب و  مطلع استان سمنان بود ، تمامی سطح استان را از

 

نظر منابع آب و خاک و گیاهی و جانوری و حتی معدنی بخوبی می شناخت و در تمام سالهای خدمتی من در آن

 

استان راهنمای ما بودند .

 

وقتی این موضوع را با آقای مهندس رنجبر مطرح کردم ، ایشان از مهندس هومان فرزاد و اندیشه های او

سخن گفت و یک نسخه کتابی را که در اختیار داشت به من قرض داد و من دو نسخه کپی از آن کتاب

تهیه کرده و یک نسخه را به مهندس امید کارشناس وقت سازمان برنامه و بودجه سمنان تحویل دادم و

یک نسخه را هم در نزد خودم نگهداشته ام .

کتابی که از طریق مهندس رنجبر بدست من رسید ، مرا با ایده های بلندپروازانه و ملی مهندس هومان فرزا د

 

آشنا کرد .

 

نظرات 1 + ارسال نظر
لیلا پاپلی یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:36 ب.ظ

سلام آقای مهندس کمیجانی،
غرض از مزاحمت اینکه می خواستم بدانم از محل کار حال حاضر جناب مهندس رنجبر اطلاع دارید. به دلیل پژوهشهایم د حیطه استان سمنان مدتهاست که به دنبال ایشان می گردم.
با سپاس
دکتر لیلا پاپلی
استادیار-دانشسگاه فردوسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد